Support

Sådan får du hjælp til EDI Portalen

Support til EDI Portalen finder du lige her på siden 👇

Kom med i vores brugerpanel

EDI Portalen forbedres og videreudvikles løbende i tæt samarbejde med brugerne. Vi sætter stor pris på brugernes direkte input, så kontakt os endelig, hvis du vil være en del af brugerpanelet.

Oftest stillede spørgsmål om EDI Portalen

Vi har samlet en række af de spørgsmål om EDI Portalen, vi oftest får.

Jeg har modtaget fejlpost

Hvis du modtager fejlpost, anbefaler Nasure, at du med det samme sletter meddelelsen ved at klikke på de tre prikker ud for meddelelsen og vælg slet. Kontakt herefter afsender og gør opmærksom på fejlforsendelsen, så han/hun har mulighed for at sende meddelelsen igen til den korrekte modtager.

Jeg har sendt til en forkert modtager

Hvis du kommer til at sende en meddelelse til en forkert modtager, anbefaler Nasure, at du kontakter modtageren hurtigst muligt og gør opmærksom på fejlen. Modtager skal hurtigst muligt slette fejlposten ved at klikke på de tre prikker ud for meddelelsen og slette.

Jeg skal sende en dynamisk henvisning, men kan ikke få felterne frem i henvisningen

Når du opretter en dynamisk henvisning og skal vælge en modtager, skal du klikke på selve modtageren. Når modtageren er valgt korrekt, ændrer bjælken farve til lilla.

Vores klinik kan ikke søges frem i EDI Portalen

Kontakt Nasure for yderligere hjælp.

Jeg ønsker at ændre klinikkens oplysninger

EDI Portalen henter data fra Yderregistret, sundhed.dk og Sundhedsvæsenets Organisationsregister (SOR). Derfor er det vigtigt, at oplysningerne om klinikken vedligeholdes disse steder.

Navn, adresse og lokationsnummer

I SORs selvbetjeningsportal ændres oplysninger såsom navn, adresse og lokationsnummer. Klik på ’Gå til SOR Selvbetjeningsløsning’, som vist nedenfor.

Log ind i selvbetjeningsportalen med NemID medarbejdersignatur.

Telefonnummer

Telefonnummer ændres på sundhed.dk. Log ind med NemID medarbejdersignatur i øverste højre hjørne.

Jeg har glemt mit password

Brug funktionen til nulstilling af password ‘Glemt password’ på login-siden. Har du ikke en e-mailadresse tilknyttet dit konto, kontakt da Nasure for yderligere hjælp.

Jeg kan ikke åbne WebReq

Hvis du ikke kan åbne WebReq, skyldes det, at der er blokeret for pop op-vinduer i din browser.

Google Chrome: Klik på de 3 små prikker øverst i højre hjørne i browseren. Gå til Indstillinger, vælg Sikkerhed og privatliv, scroll ned til Indstillinger for websites – pop op-vinduer og omdirigeringer. Her kan du fjerne blokeringer.

Microsoft Edge: Klik på de 3 små prikker øverst i højre hjørne i browseren.Gå til indstillinger, vælg Beskyttelse af personlige oplysninger og sikkerhed, scroll til Sikkerhed – Bloker pop op-vinduer. Her kan du fjerne blokeringer.

Patient har ikke modtaget regning sendt gennem e-Boks

Borgeren skal logge ind på www.e-Boks.dk og læse sin private post der. Tandlæger er oprettet som private afsendere, hvorfor posten leveres til borgerens e-Boks.
Borgeren kan (efter at have godkendt vilkår i e-Boks) vælge at få vist deres private post fra e-Boks i deres postkasse på www.borger.dk. Det kræver dog, at borgeren logger ind på sin e-Boks med NemID og godkender vilkårene.

Efterfølgende skal borgeren logge ind på www.borger.dk. Under indstillinger kan der sættes flueben ved, at borgeren gerne vil have vist sin private post fra e-Boks i postkassen på www.borger.dk.

Vi er klar til at svare på alle dine spørgsmål.

Phone

5050 6040

Email

mail@nasure.dk

Chat

Mandag til fredag, 09.00-14.00