Om Nasure

Nasures etablering i 2013 skyldtes oprindeligt behovet hos tandlægerne for at kunne kommunikere med sygehuse og udveksle journaler tandlægeklinikker imellem. Derved opstod EDI Portalen, som i dag er Nasures kerneprodukt. Sundhedsvæsenet tilbyder en lang række standardiserede kommunikationsformer. Danmark er førende i Europa, når det gælder udveksling af struktureret information mellem forskellige aktører i sundhedsvæsenet. 

MedCom er en aktiv og effektiv katalysator for såvel den tekniske standardisering som for videreudviklingen af den digitale intrastruktur. Igennem de senere år har der været en stigende efterspørgsel efter at øvrige partnere som kommuner, tandlæger, leverandører og andre behandlere – alle parter med kommunikationsbehov — kan bruge denne teknologi og udveksle personfølsomme data på sikker vis.
EDI Portalen er blevet skabt for at udfylde dette vakuum.

Mød teamet bag EDI Portalen

Christina Lindal Hansen
Christina Lindal Hansen Support og primær kontakt
clh@nasure.dk | 50 50 60 40
Anne-Mette Hartung Seiger
Anne-Mette Hartung Seiger Implementeringskonsulent
amhs@nasure.dk
Josefine Rau Dalsgaard
Josefine Rau Dalsgaard Produktspecialist
jrd@nasure.dk
Charlotte Huge
Charlotte Huge Administration
ch@nasure.dk
Sofie Vind Mailvang Tøttrup
Sofie Vind Mailvang Tøttrup Kommunikation og marketing
svmt@nasure.dk
Jørgen Granborg
Jørgen Granborg Konsulent
Nicklas Klinch
Nicklas Klinch Seniorudvikler
Dennis Schlægelberger Krag
Dennis Schlægelberger Krag Seniorudvikler
Marco Heinsvig Sørensen
Marco Heinsvig Sørensen Udvikler

Milepæle for Nasure og EDI Portalen

Digital post via mit.dk

Digital post lander i EDI Portalen i foråret 2022. Det betyder, at alle brugere på EDI Portalen kan kommunikere nemt og sikkert med borgere og virksomheder via mit.dk. For at sikre korrekt modtager på meddelelsen, indeholder funktionen både CPR- og CVR-opslag. Uanset om modtageren er en borger eller en virksomhed, lander meddelelsen i indbakken på mit.dk, hvorfra den kan besvares.

2022
2021

Forsikringssager på EDI Portalen

I sommeren 2021 lancerer vi Forsikringssager på EDI Portalen i samarbejde med brancheorganisationen F&P. Løsningen er udviklet med ønsket om at lette udvekslingen af sundhedsdata mellem forsikringsselskaber og dentalbranchen, og gør det muligt for tandklinikkerne at modtage og besvare anmodninger om udfyldelse af tandlægeerklæringer og kæbefunktionsattester digitalt.

Nyt design af EDI Portalen

I 2020 lancerer vi et opdateret og mere brugervenligt design af EDI Portalen med et bedre overblik over meddelelser og nyheder fra Nasure, en ny navigationsmenu og meget andet.

2020
2019

ISO 27001:2013

I foråret 2019 bliver vi for første gang certificeret i ISO 27001:2013. Hvert år siden har vi opnået recertificering.

Digitale formularer og integrationer til Intrum og e-Boks

Vi tilføjer i 2018 Digitale formularer samt integrationer til Intrum og e-Boks til EDI Portalen.

 

Som bruger kan du udfylde en digital udgave af §166 Ansøgning om tilskud til tandbehandling, indhente patientsamtykke, vedhæfte relevante filer og sikkert sende alt dette via EDI Portalen til den ønskede modtager. Kontakt os gerne, hvis du ønsker at få digitaliseret en specifik ansøgning, attest eller lignende.

 

Plandents kunder har nu via EDI Portalen en direkte integration til Intrum – en inkassoløsning, der gør det nemt at inddrive manglende betalinger fra kunder.

 

Til alle systemleverandører tilbyder vi en integration til e-Boks, som kan implementeres direkte i det enkelte journalsystem. På den måde kan klinikken fra journalsystemet kommunikere med borgeren om personfølsomme oplysninger og samtidig overholde GDPR. Integrationen gør det nemt og sikkert for klinikken at sende overslag, regning for behandling, indkaldelser og journaloplysninger direkte til borgeren.

2018
2017

Alle tandlæger kommer på EDI Portalen

Alle tandlæger er nu på EDI Portalen og bliver undervist på klinikkerne. Det bliver startskuddet til en ny æra af sikker udveksling af sundhedsdata mellem behandlere i sundhedsvæsenet.

EDI Portalen

EDI Portalen bliver en realitet i 2016 og er i dag Nasures kerneprodukt. Hver dag arbejder et team af passionerede medarbejdere på at udvikle portalen og levere en service i topklasse.

2016
2013

Nasures start

Nasures historie starter officielt d. 10. september 2013. Nasure blev til i tæt samarbejde med MedCom og systemleverandørerne i dentalbranchen. Det var nemlig allerede i 2013 tydeligt, at der var fordele ved at samarbejde om ensretning af løsninger og indgåelse af stordriftsaftaler på tværs af branchen.

KONTAKT

Nasure A/S
Torstedalle 67
8700 Horsens
CVR: 35472525

SUPPORT

5050 6040
mail@nasure.dk
Man-fre: 09.00-14.00
Fjernsupport