EDI Portalen gør det nemt at kommunikere med øjenlæger, praktiserende læger og kunder
På EDI Portalen kan du nemt henvise kunder til videre undersøgelser ved speciallæge og praktiserende læge. Hvis kunden allerede kender til sin speciallæge, kan du sende henvisningen direkte til denne. Du kan også sende din henvisning til DNHF og lade kunden vælge hvilken speciallæge, hun vil gå til.
På den måde undgår du at udlevere følsomme informationer til kunden – og du har en direkte dialog med dine relevante samarbejdspartnere.

Kommuniker direkte med kunden
Med Digital post kan optikere sende vigtige beskeder omkring tidsbestilling m.m. via mit.dk og samtidig overholde GDPR. Kunden har mulighed for at besvare dine meddelelser.
Funktioner i EDI Portalen, der letter din arbejdsgang
Bemærkninger
Opret en bemærkning, note, status, navn på en kollega eller lignende på en meddelelse, og organisér nemt Indbakken og Sendt post.
En bemærkning består af en farvemarkering og en kort tekst, og kan bruges igen og igen. Du kan eksempelvis oprette en bemærkning, der kan bruges til at markere de meddelelser, som I skal huske at journalføre i jeres journalsystem.
CPR-opslag
Slip for at udfylde patientinformation manuelt – anvend CPR-opslag. Det sikrer korrekt information og forbedrer din arbejdsgang i EDI Portalen.
Skabeloner
Bruger du ofte de samme formuleringer, når du kommunikerer med samarbejdspartnere? På EDI Portalen kan du oprette en skabelon for hver tekst, så du altid har dine mest anvendte formuleringer lige ved hånden. Det effektiviserer din arbejdsgang.
Webinar i EDI Portalen
Vil du vide mere om hvordan EDI Portalen kan effektivisere arbejdsgange? Tilmeld dig et af vores webinarer lige her 👇
På EDI Portalen kan du sende henvisninger og meddelelser til alle øjenlæger i Danmark. Du kan også sende din henvisning til DNHF, så kunden selv kan vælge, hvilken øjenlæge hun vil booke en tid hos.
Via integrationen
til mit.dk kan butikken sikkert sende information om synsprøve, undersøgelser m.m. og undgå at
give kunden personfølsomme oplysninger med i hånden.
Slip for at give kunden en seddel med i hånden med henvisning efter synsprøven – der er både risiko for, at hun googler hvad der står og bliver nervøs, men også for at sedlen bliver væk. På EDI Portalen foregår al kommunikation elektronisk, og der er ingen risiko for, at informationen bliver væk.
Med EDI Portalen som kommunikationsværktøj er det meget nemt at overholde den henvisningspligt, du har som optiker. Du kan henvise kunden til øjenlæge eller anden sundhedsfaglig person, hvis du finder indikationer, der kræver yderligere undersøgelser.
På EDI Portalen opbevarer vi automatisk din data i tre måneder. Du kan tilføje forlænget dataopbevaring til dit abonnement, og få opbevaret forsendelser i op til 12 måneder.
Vi prioriterer informationssikkerhed højt. Derfor opretholder og vedligeholder vi årligt vores certificering i ISO 27001:2013.
EDI Portalen understøtter
-
Korrespondancer
-
Henvisninger
-
Dynamiske henvisninger
-
Epikriser
-
Bookingsvar
-
Journalforsendelser
-
Digitale formularer
-
Forsikringssager
-
CPR-opslag
-
Digital post
-
Laboratorierekvisition og -svar via WebReq
-
Vedhæftning af bilag, fx røntgenbilleder
-
Kvittering for forsendelse
-
Administrationsmodul
MedCom-standarder på EDI Portalen
-
Sygehushenvisning (REF01)
-
Billeddiagnostisk henvisning (REF02)
-
Speciallægehenvisning (REF06)
-
Udskrivningsepikrise (DIS01)
-
Ambulantepikrise (DIS02)
-
Skadestueepikrise (DIS03)
-
Bookingsvar (DIS13)
-
Korrespondance (DIS91)
-
MedBin (BIN01, BIN02)
-
Laboratoriesvar (RPT01)
-
Patologisvar (RPT04)
-
XML mikrobiologisvar (XRPT05)
-
Henvisning til kommunernes forebyggelsestilbud (XREF15)
-
Afslutningsnotat på henvisning til forebyggelsestilbud (XDIS15)
-
Henvisning til kommunens akutfunktion (XREF22)
-
Afslutningsnotat på henvisning til akutfunktion (XDIS22)
-
Kvitteringer (CTL01, CTL02, CTL03)
-
Laboratorierekvisition (REQ1, REQ2, REQ3)