Tandlægernes kommunikationsportal til hele sundhedsvæsenet

EDI Portalen gør det nemt og sikkert at udveksle sundhedsdata

EDI Portalen er alle tandlægers direkte kommunikationsportal til kliniske tandteknikere, tandplejere, specialtandlæger, kommuner, sygehuse, praktiserende læger m.m. Tandlæger kan på EDI Portalen udveksle røntgenhenvisninger, journaler, dynamiske henvisninger og meget andet. 
EDI Portalens integration til WebReq gør det muligt at sende laboratorierekvisitioner. Svar på rekvisitionerne modtager du direkte i EDI Portalen.

Effektiviser klinikkens arbejdsgang med Forsikringssager

Forsikringssager gør det muligt for hele dentalbranchen at modtage og besvare anmodninger om udfyldelse af tandlægeerklæringer og kæbefunktionsattester digitalt.

Løsningen blev lanceret i august 2021 i samarbejde med brancheorganisationen F&P, og er blevet taget rigtig godt imod af EDI Portalens brugere.

Specialiserede henvisningstyper på EDI Portalen

På EDI Portalen kan du sende og modtage flere specialiserede henvisningstyper, bl.a. Henvisning til tandkirurgi/endodonti og Henvisning til tandregulering/ortodonti, som begge er med til at effektivisere samarbejdet mellem tandlægen og specialtandlægen.

Du er velkommen til at kontakte os via kontaktformularen nederst på denne side, hvis du ønsker at få tilføjet en henvisningstype til EDI Portalen.

Funktioner i EDI Portalen, der letter din arbejdsgang

Autosvar

Giv samarbejdspartnere besked, hvis klinikken eller kontoret holder lukket.

Bemærkninger

Opret en bemærkning, note, status, navn på en kollega eller lignende på en meddelelse, og organisér nemt Indbakken og Sendt post. En bemærkning består af en farvemarkering og en kort tekst, og kan bruges igen og igen. Du kan f.eks. oprette en bemærkning, der kan bruges til at markere de meddelelser, som I skal huske at journalføre i jeres journalsystem.

Skabeloner
Bruger du ofte de samme formuleringer, når du kommunikerer med samarbejdspartnere? På EDI Portalen kan du oprette en skabelon for hver tekst, så du altid har dine mest anvendte formuleringer lige ved hånden. Det effektiviserer din arbejdsgang.

Svarfrist
Tilføj en svarfrist til en meddelelse, så kan modtageren se, at du ønsker at få svar inden en bestemt dato. Hvis modtageren ikke svarer inden fristen, får hun en email-advisering herom. Det betyder, at du kan spare tid på at skulle sikre dig, at der kommer svar retur. Du kan sende en meddelelse med svarfrist til andre brugere på EDI Portalen.

Vil du have et større indblik i EDI Portalens funktioner og nye features? Kom med på et af vores webinarer – du lærer med garanti noget, du ikke vidste i forvejen! Du kan tilmelde dig lige her.

Nemt samarbejde med kommuner 

EDI Portalen gør det muligt for tandlæger at kommunikere sikkert med kommuner omkring tilskud (jf. Pensionslovens §14a og Aktivlovens §82) til tandbehandling m.m. Samtidig forkortes responstid og sagsbehandling ved nem udveksling af journaler, røntgenbilleder og overslag, så borgeren hurtigt kan komme videre i sit behandlingsforløb. Har du behov for at kommunikere med en kommune, som ikke er på EDI Portalen? Send os en besked via kontaktformularen nederst på siden – så kontakter vi kommunen.

Kommunikér direkte med borgeren

Med Digital post kan klinikken sende vigtige beskeder omkring tandbehandling, tidsbestilling m.m. via mit.dk og e-Boks – samtidig overholde GDPR. Du kan se meget mere om Digital Post her.

EDI Portalen
En sikker kommunikationsportal for alle tandlæger

På EDI Portalen kan du kommunikere med alle specialtandlæger, kliniske tandteknikere og tandplejere. Det er muligt at håndtere forsikringssager, ligesom du kan modtage laboratoriesvar via WebReq og anvende en lang række henvisningstyper.

EDI Portalen
Direkte dialog med borgeren via Digital post

Send sikre meddelelser direkte til borgeren via Digital post i EDI Portalen. Her kan du sende indkaldelser og anden information, og borgeren har mulighed for at besvare dine meddelelser.

EDI Portalen
Effektiviserer klinikkens arbejdsgang

På EDI Portalen samler du kommunikationen ét sted. Slip for at skulle ringe og maile til klinikkens samarbejdspartnere – de er alle sammen på EDI Portalen.

EDI Portalen
Understøtter MedComs standarder

MedCom står for at standardisere og digitalisere kommunikationen på tværs af sundhedsvæsenet. EDI Portalen er certificeret i 18 standarder, som alle sikrer, at du kan kommunikere med sygehuse, offentlige myndigheder, sundhedsbehandlere, kommuner og regioner.

EDI Portalen
Udvidet dataopbevaring

På EDI Portalen opbevarer vi automatisk din data i tre måneder. Du kan tilføje forlænget dataopbevaring til dit abonnement, og få opbevaret forsendelser i op til 12 måneder.

EDI Portalen
ISO 27001:2013 & ISO 27701:2019

Vi prioriterer informationssikkerhed højt. Derfor opretholder og vedligeholder vi årligt vores certificering i ISO 27001:2013 og ISO 27701:2019.

EDI Portalen understøtter

  • Korrespondancer

  • Henvisninger

  • Dynamiske henvisninger

  • Epikriser

  • Bookingsvar

  • Journalforsendelser

  • Digitale formularer

  • Forsikringssager

  • CPR-opslag

  • Digital post

  • Laboratorierekvisition og -svar via WebReq

  • Vedhæftning af bilag, fx røntgenbilleder

  • Kvittering for forsendelse

  • Administrationsmodul

  • Clinic2Lab

  • Intrum

Henvisningstyper på EDI Portalen

  • Alm. henvisning

  • Røntgenhenvisning

  • Henvisning til tandkirurgi/endodonti

  • Henvisning til tandregulering/ortodonti

  • Dynamisk henvisning

  • Speciallægehenvisning

  • Hen- og tilbagevisning til klinisk tandtekniker

MedCom-standarder på EDI Portalen

  • Sygehushenvisning (REF01)

  • Billeddiagnostisk henvisning (REF02)

  • Speciallægehenvisning (REF06)

  • Udskrivningsepikrise (DIS01)

  • Ambulantepikrise (DIS02)

  • Skadestueepikrise (DIS03)

  • Speciallægeepikrise (DIS07)

  • Bookingsvar (DIS13)

  • Administrativ korrespondance (DIS90)

  • Korrespondance (DIS91)

  • Laboratoriesvar (RPT01)

  • Patologisvar (RPT04)

  • XML mikrobiologisvar (XRPT05)

  • Henvisning til kommunernes forebyggelsestilbud (XREF15)

  • Afslutningsnotat på henvisning til forebyggelsestilbud (XDIS15)

  • Henvisning til kommunens akutfunktion (XREF22)

  • Afslutningsnotat på henvisning til akutfunktion (XDIS22)

  • Kvitteringer (CTL01, CTL02, CTL03)

  • Laboratorierekvisition (REQ1, REQ2, REQ3)

  • MedBin (BIN01, BIN02)

Vil du kommunikere sikkert med hele sundhedsvæsenet?

KONTAKT

Nasure A/S
Torstedalle 67
8700 Horsens
CVR: 35472525

SUPPORT

5050 6040
mail@nasure.dk
Man-fre: 09.00-14.00
Fjernsupport