Support

Support

Sommerferielukket i Nasure (uge 29, 30 og 31)

Vær opmærksom på, at Nasures supporttelefon- og mail holder sommerferie i uge 29, 30 og 31 og er tilbage mandag d. 3. august, hvor vi vil besvare din henvendelse hurtigst muligt. Vi ønsker dig en rigtig god sommer.


Din systemleverandør varetager den primære support og kan kontaktes via nedenstående links:

 

 

Hvis du har brug for yderligere hjælp eller ønsker at komme med input til forbedringer, er du velkommen til at kontakte Nasure direkte. Nasures supporttelefon har åbent alle hverdage fra 9-13 og kan kontaktes på telefon: 69 96 05 91 eller mail@nasure.dk.  

 


 

FAQ - oftest stillede spørgsmål

Her har vi samlet de oftest stillede spørgsmål vedr. EDI Portalen.

Jeg har modtaget fejlpost

      Hvis du modtager fejlpost, anbefaler Nasure, at du med det samme sletter meddelelsen ved at højreklikke på den og vælge Slet. Derefter må du meget gerne kontakte afsender, således at han/hun har mulighed for at sende meddelelsen igen til den korrekte modtager.

Jeg har sendt til en forkert modtager

      Hvis du kommer til at sende en meddelelse til en forkert modtager, anbefaler Nasure, at du kontakter modtageren hurtigst muligt og gør opmærksom på fejlen. Modtager skal hurtigst muligt slette fejlposten ved at højreklikke på den og vælge Slet.

Jeg skal sende en dynamisk henvisning, men kan ikke få felterne frem i henvisningen

      Når du opretter en dynamiske henvisning og skal vælge en modtager, skal du klikke på selve modtageren. Når modtageren er valgt korrekt, ændrer bjælken/linjen farve til grøn.

Vores klinik kan ikke søges frem i EDI Portalen

      Kontakt Nasure for yderligere hjælp.

Jeg ønsker at ændre klinikkens navn, adresse eller telefonnummer

    EDI Portalen henter data fra yderregisteret og SOR. Derfor er det vigtigt, at oplysningerne om klinikken vedligeholdes begge steder.

    Har du ændringer til navn, adresse eller telefonnummer skal dette meddeles til regionen.

    Derudover er klinikken selv ansvarlig for at opdatere oplysninger i SOR og dette kan gøres ved at logge ind i selvbetjeningsportalen med NemID medarbejdersignatur.

Jeg har glemt mit password

      Kontakt din systemleverandør, hvis du oplever udfordringer med login.

Jeg kan ikke åbne WebReq

      Hvis du ikke kan åbne WebReq, skyldes det, at der er blokeret for pop op-vinduer i din browser.

      Google Chrome: Klik på de 3 små prikker øverst i højre hjørne i browseren. Gå til Indstillinger, vælg Sikkerhed og privatliv, scroll ned til Indstillinger for websites – pop op-vinduer og omdirigeringer. Her kan du fjerne blokeringer.

      Microsoft Edge: Klik på de 3 små prikker øverst i højre hjørne i browseren. Gå til indstillinger, vælg Beskyttelse af personlige oplysninger og sikkerhed, scroll til Sikkerhed – Bloker pop op-vinduer. Her kan du fjerne blokeringer.

      Internet Explore: Klik på tandhjulpet øverst til højre. Vælg Internetindstillinger og derefter Beskyttelse af personlige oplysninger. Fjern flueben i slå blokering af pop op-vinduer til. Klik herefter OK nederst til højre for at gemme.

Patient har ikke modtaget regning sendt gennem e-Boks

      Borgeren skal logge ind på www.e-Boks.dk og læse sin private post der. Tandlæger er oprettet som private afsendere, hvorfor posten leveres til borgerens e-Boks.

      Borgeren kan (efter at have godkendt vilkår i e-Boks) vælge at få vist deres private post fra e-Boks i deres postkasse på www.borger.dk. Det kræver dog, at borgeren logger ind på sin e-Boks med NemID og godkender vilkårene.

      Efterfølgende skal borgeren logge ind på www.borger.dk. Under indstillinger kan der sættes flueben ved, at borgeren gerne vil have vist sin private post fra e-Boks i postkassen på www.borger.dk.