Optikernes kommunikationsportal

Hvad siger optikeren?

En regnvejrsfuld januar dag, tog vi turen til Vordingborg sammen med vores fotograf Rasmus. Vi havde nemlig en aftale med Charlotte Stage, som er indehaver af Stage Optik. Vi ville gerne høre mere om hvorfor de har valgt at benytte EDI Portalen, og hvad det gør for deres butik og kunder. Det blev til et par hyggelige timer – og det kom der denne film ud af, hvor Charlotte fortæller hvorfor det er win-win for hende som optiker, butikkens ansatte, øjenlægen og kunden.

I oktober 2023 bragte OPTIKEREN artiklen “Digital og sikker henvisning direkte til øjenlæger”, som giver dig et fint indblik i portalens funktioner. Her kan du også se hvad optikeren mener med “det er en gave for os optikere…”. Direktør i Optikerforeningen Per Michael Larsen udtaler “Det har stor betydning, at kunderne ikke behøver få en henvisning med i hånden, og optikeren nu kan henvise direkte og vedhæfte forskellig dokumentation, som ligger sikkert i henvisningshotellet, indtil øjenlægen får brug for“. Læs hele artiklen her.

EDI Portalen for optikere

EDI Portalen gør det nemt for optikere at overholde henvisningspligten og styrke samarbejdet med den enkelte øjenlæge. Her er det muligt at kommunikere direkte med alle øjenlæger, som modtager henvisningen i deres eget journalsystem, eller lægge henvisningen på Henvisningshotellet (DNHF), hvor øjenlægerne selv kan hente den ned fra.

Det giver en sikker og direkte dialog med relevante samarbejdspartnere i sundhedsvæsenet. Du kan hentekatalog eller deltage i et af vores gratis webinarer– så blir’ du meget klogere på EDI Portalen og hvad den kan gøre for dig og din butik. 

Kommunikér direkte med kunden

På EDI Portalen kan I trygt kommunikere direkte med borgeren – og samtidigt overholde GDPR. Her kan I sende digital post til borgeren, og selv vælge om I ønsker at anvende e-Boks eller mit.dk. Borgeren modtager meddelelsen i sin indbakke i e-Boks eller mit.dk appen og har mulighed for at svare tilbage, hvis der er behov for det. Læs mere om Digital Post HER.

Funktioner i EDI Portalen, der letter din arbejdsgang

Bemærkninger

Opret en bemærkning, note, status, navn på en kollega eller lignende på en meddelelse, og organisér nemt Indbakken og Sendt post.

En bemærkning består af en farvemarkering og en kort tekst, og kan bruges igen og igen. Du kan eksempelvis oprette en bemærkning, der kan bruges til at markere de meddelelser, som I skal huske at journalføre i jeres journalsystem.

CPR-opslag

Slip for at udfylde patientinformation manuelt – anvend CPR-opslag. Det sikrer korrekt information og forbedrer din arbejdsgang i EDI Portalen.

Skabeloner

Bruger du ofte de samme formuleringer, når du kommunikerer med samarbejdspartnere? På EDI Portalen kan du oprette en skabelon for hver tekst, så du altid har dine mest anvendte formuleringer lige ved hånden. Det effektiviserer din arbejdsgang.

Vil du vide mere om hvordan EDI Portalen kan effektivisere butikkens arbejdsgange? Så tilmeld dig et af vores webinarer, som er rettet mod dig som optikere. Du finder vores webinarer lige her

EDI Portalen
En sikker kommunikationsportal for alle optikere

På EDI Portalen kan du sende henvisninger og meddelelser til alle øjenlæger i Danmark. Du kan også sende din henvisning til DNHF, så kunden selv kan vælge, hvilken øjenlæge hun vil booke en tid hos.

EDI Portalen
Direkte dialog med kunden via Digital post

Via integrationen til mit.dk kan butikken sikkert sende information om synsprøve, undersøgelser m.m. og undgå at give kunden personfølsomme oplysninger med i hånden.

EDI Portalen
Effektiviserer butikkens arbejdsflow

Slip for at give kunden en seddel med i hånden med henvisning efter synsprøven – der er både risiko for, at hun googler hvad der står og bliver nervøs, men også for at sedlen bliver væk. På EDI Portalen foregår al kommunikation elektronisk, og der er ingen risiko for, at informationen bliver væk.

EDI Portalen
Understøtter optikerens henvisningspligt

Med EDI Portalen som kommunikationsværktøj er det meget nemt at overholde den henvisningspligt, du har som optiker. Du kan henvise kunden til øjenlæge eller anden sundhedsfaglig person, hvis du finder indikationer, der kræver yderligere undersøgelser.

EDI Portalen
Udvidet dataopbevaring

På EDI Portalen opbevarer vi automatisk din data i tre måneder. Du kan tilføje forlænget dataopbevaring til dit abonnement, og få opbevaret forsendelser i op til 12 måneder.

EDI Portalen
ISO 27001:2013 & ISO 27701:2019

Vi prioriterer informationssikkerhed højt. Derfor opretholder og vedligeholder vi årligt vores certificering i ISO 27001:2013 og ISO 27701:2019.

EDI Portalen understøtter

  • Korrespondancer

  • Henvisninger

  • Dynamiske henvisninger

  • Epikriser

  • Bookingsvar

  • Journalforsendelser

  • Digitale formularer

  • Forsikringssager

  • CPR-opslag

  • Digital post

  • Laboratorierekvisition og -svar via WebReq

  • Vedhæftning af bilag, fx røntgenbilleder

  • Kvittering for forsendelse

  • Administrationsmodul

MedCom-standarder på EDI Portalen

  • Sygehushenvisning (REF01)

  • Billeddiagnostisk henvisning (REF02)

  • Speciallægehenvisning (REF06)

  • Udskrivningsepikrise (DIS01)

  • Ambulantepikrise (DIS02)

  • Adm. korrespondance (DIS90)

  • Skadestueepikrise (DIS03)

  • Bookingsvar (DIS13)

  • Korrespondance (DIS19)

  • MedBin (BIN01, BIN02)

  • Kvitteringer (CTL01, CTL02, CTL03)

  • Speciallægeepikrise (DIS07)

Vil du på EDI Portalen?

KONTAKT

Nasure A/S
Torstedalle 67
8700 Horsens
CVR: 35472525

SUPPORT

5050 6040
mail@nasure.dk
Man-fre: 09.00-14.00
Fjernsupport