Påskehilsen

20. marts 2024

Gæk, gæk, gæk…
Påsken er lige om hjørnet, og derfor vil vi gerne udlodde et lækkert påskeæg. Det kan lande ved din hoveddør, hvis du kan gætte, hvem der har sat de seks ”klatter”. Send dit svar samt navn og adresse til mail@nasure.dk senest d. 25. marts 2024. Vinderen udtrækkes d. 26. marts 2024 og får direkte besked.

 

For en sikkerheds skyld!
I slutningen af 2024 bliver skærpede krav til cyber- og informationssikkerhed virkeligheden for mange virksomheder som følge af det nye NIS2-direktiv. Hos Nasure følger vi udviklingen tæt og føler os allerede nu klædt godt på til at leve op til de 10 minimumskrav. Siden 2019 har vi arbejdet med emner såsom risikostyring, ledelsesforankring og sikkerhedsforanstaltninger, som NIS2 fokuserer på.
Vi har netop gennemført vores årlige audit i ISO 27001 og ISO 27701 og er blevet indstillet til certificering. For dig er certificeringen en garanti for, at EDI Portalen driftes og udvikles efter et sæt høje sikkerhedsstandarder – og er markedets blåstempling af os som leverandør og databehandler.

To nye meddelelsestyper
På EDI Portalen har du adgang til en stor del af MedComs standardiserede meddelelsestyper, 5 specialiserede henvisninger til dentalbranchen udviklet i samarbejde med fageksperter og forskellige hjælpefunktioner, der effektiviserer kommunikationen ml. behandlere i sundhedsvæsnet. I år har vi tilføjet yderligere to meddelelsestyper til porteføljen.
> Speciallægeepikrisen sikrer, at du som henviser får en tilbagemelding på en speciallægehenvisning – det er med til at øge fagligheden og give et større indblik i patientens behandling.
> Den administrative korrespondance gør det nemt for dig at sende og modtage information, der ikke er relateret til en specifik patient.
HER kan du se, hvilke MedCom-standarder EDI Portalen i øvrigt understøtter.

 

Optimér brugen af EDI Portalen
Vil du gerne blive endnu bedre til at bruge EDI Portalen? Så mød os på Tandlægeforeningens årskursus, hvor vi fredag vil komme med vores bedste tips og tricks til, hvordan du kan optimere brugen af EDI Portalen. Vi går først og fremmest i dybden med nogle af portalens forskellige meddelelsestyper og hjælpefunktioner. Dernæst vil vi klæde dig endnu bedre på, når du kommunikerer med forsikringsselskaber i sager omhandlende tandskade. Har du ikke mulighed for at deltage i vores session? Kan du tilmelde dig et af vores online webinarer her.

 

Flere genvejstaster på vej
Glæd dig til næste opdatering af EDI Portalen, hvor det bliver endnu nemmere for dig at oprette meddelelser med genvejstaster, uanset hvor du befinder dig på portalen. Som et ekstra plus har vi tilføjet alle meddelelsestyper til hovedmenuen, så du fx hurtigt kan finde frem til de specialtilpassede henvisninger, når du skal sende en patient videre til en tandkirurg.

 

Bruger du Gecko Booking?
Så kan du nemt tilgå EDI Portalen via journalsystemet. Du skal blot have Geckos marketingmodul. Det opretter du adgang til ved at følge Geckos guide.

Tip en optiker!
Vi får god respons fra både optikere og øjenlæger, som oplever fordelene ved at kunne reagere hurtigt på henvisninger og sparre fagligt om patienters videre behandling. EDI Portalen gør det muligt for optikere at sende meddelelser til speciallæger m.fl. – øjenlægen behøver dog ikke at have adgang til portalen, da de kan modtage meddelelserne via deres eget journalsystem.

Giv et tip til din optiker-kollega, hvis vedkommende endnu ikke har fået øjnene op for EDI Portalen. Lær mere om EDI Portalens muligheder ved at tilmelde dig et af vores gratis webinarer her.