Send beskeder til dine patienter via e-Boks

Nasure tilbyder en integration til e-Boks via journalsystemet.

Med e-Boks kan klinikken sende information medpersonfølsomme data til patienten, og samtidig overholde de nye, skærpede krav i EU’s persondataforordning (GDPR).

e-Boks er en elektronisk postkasse for borgere og virksomheder. Den tilbyder 100 % leveringssikkerhed og dokumenter sendes i et sikkert miljø, som lever op til de nye betingelser for levering af denne type data.

Patienten kan tilgå e-Boks via apps til iPhone, Android, Windows Phone samt mobilt website for adgang uden brug af app. Adgangen sker med patientens eget NemID, og er dermed sikret mod at tredjepart får utilsigtet adgang.

Bemærk, at det er klinikkens pligt til at sikre patientes samtykke til at sende til dennes e-Boks-postkasse.

Vil du som systemleverandør vide mere om Nasures e-Boks-løsning, kan du kontakte os på mail@nasure.dk.

Fakta om e-Boks

4,7 millioner danskere er omfattet af loven om digital post (Digitaliseringsstyrelsen). Af dem er cirka 4,2 millioner danskere tilmeldt, hvilket svarer til cirka 89 %.

En meningsmåling foretaget af Wilke for Ritzau Fokus viser, at over 90 % af e-Boks-brugerne tjekker post “altid” eller “ofte”. Især den ældre generationer særdeles godt med.

Hvad gør jeg, hvis en patient ikke har modtaget en regning sendt via e-Boks?

Borgeren skal logge ind på e-Boks og læse sin private post der. Tandlæger er oprettet som private afsendere, hvorfor posten leveres til borgerens e-Boks.

Borgeren kan (efter at have godkendt vilkår i e-Boks) vælge at få vist deres private post fra e-Boks i deres postkasse på borger.dk. Det kræver dog, at borgeren logger ind på sin e-Boks med NemID og godkender vilkårene.

Efterfølgende skal borgeren logge ind på borger.dk. Under indstillinger kan der sættes flueben ved, at borgeren gerne vil have vist sin private post fra e-Boks i postkassen på borger.dk.