Driftshistorik
Planlagt servicevindue
Ingen planlagte servicevinduer.
Drift hos eksterne partnere
Nedenfor kan du gå til driftsstatus for vores eksterne partnere WebReq, Fælles Medicinkort, e-Boks og mit.dk.
Versionshistorik
Den nye version indeholder følgende:
- Forsikringssager:
Efter aftale med Tandlægeforeningen og Forsikring & Pension bliver den nye version af tandlægeerklæringen tilgængelig på EDI Portalen. Nedenstående har ændret sig:- Standardtekst i anmodningen
- Tekst og felter i erklæringen
- Angivelse af honorar for udfyldelse, traumeundersøgelse og yderligere materiale i både erklæring og ved fakturering
- Digital post:
Det bliver endnu nemmere at overføre information fra behandler til patient. Som bruger kan du sende en kopi til patienten, når du sender korrespondance til en anden behandler. Eller klikke på “Skriv til patient” for at indkalde til behandling efter modtagelse af en henvisning. Du kan vælge, om patienten skal modtage via mit.dk eller e-Boks. - Kvittering for læsning
Anmod modtager om en kvittering for læsning, når du fx sender en journalforsendelse. Kvitteringen fremgår af meddelelsen og afsender adviseres pr. mail. - Skabeloner:
Opret, rediger, del og favoritmarkér skabeloner i alle meddelelsestype. (Gl. skabeloner er delt med alle brugere på den enkelte klinik) - Henvisning til tandkirurgi/endodonti:
Tilføjelse af “implantat” i ønsket behandling - Afsend/modtag:
- Tjek af hvilke meddelelsestyper afsender kan modtage et svar som
- Ny struktur for modtagerkategorier så disse tilpasses den enkelte klinik/branche.
- Vedhæftning af filer:
- Visning af thumbnail for at forbedre overblikket
- Tjek om filer er uploadet “korrekt” i Forsikringssager for at sikre, at brugeren får sendt alle informationer til selskabet.
- Indbakke m.fl.:
Angivelse af ny post i arkiv - Brugeradministration:
- Tilføjelse af knappen “Handlinger”, som gør det lettere at gensende en oprettelsesmail, deaktivere og slette en bruger.
- Rettelse af mailadvisering om deaktiveret bruger, hvis bruger er slettet
- Brugergrænseflade:
Designforbedringer i Stamoplysninger, Hjælpefunktioner og Forsikringssager - Dynamisk statistik:
Tilføjelse af forsikringssager og digital post - Rettelse i speciallægehenvisning, da titel er obligatorisk
.
Den nye version indeholder masser af forbedringer, og her kommer en kort opsummering:
Dashboard
- Oversigt over routere per model med angivelse i antal og %
- Liste over routere med åbne porte (afventer router status data opdatering)
- Liste over routere som fejler ping test
Router
- Forbedret søgefunktion i listen over routere
- Vælg mellem simpel eller avanceret søgning
- Tilføjelse af flere søgekriterier
- Filtrér efter model, åbne porte, site-to-site, old/replaced
- Monitorering
- Status for ping test af router
- Note ved særlige forhold
- Router bag NAT
- Router hvor ExtWanIp er skiftet for nyligt
Andet
- Væsentlig hastighedsforbedring af websiden
- Rettelse af datovisning til “DD/MM/YYYY”
- Mindre rettelser
- Hvor er min indbakke? På hjemsiden kan du fortsat holde dig opdateret på nye funktioner, kommende webinarer og meget mere – men Indbakken skal du finde i hovedmenuen 👀 EDI Portalens brugergrænseflade og design er nemlig endnu en gang blevet opdateret til en ny version. Denne gang er patienten sat i fokus, og derfor fremhæves navn, CPR-nr. og andre vigtige informationer, når du åbner en meddelelse, så du hurtigt kan danne dig et overblik.
- Store filer? Intet problem! Nu bliver det muligt at vedhæfte op til 2GB i en journalforsendelse eller en af de 5 specialiserede henvisninger, som kan sendes til andre modtager på EDI Portalen.
- Når sagsbehandlingen trækker ud, er det en fordel at kunne gemme dine meddelelser på EDI Portalen i længere tid. Derfor kan du som brugeradministrator nu opgradere til 5 års dataopbevaring – åbn Stamoplysninger på portalen for at tilpasse jeres indstillinger.
- Har du mange uafsluttede anmodninger fra forsikringsselskaber? I Forsikringssager kan du nemt afslutte mange sager på én gang ved at sætte flueben ud fra den enkelte besked i oversigten, klikke på Handlinger og derefter vælge ”Afslut valgte”.
- Når du opretter en meddelelse, gemmes valg af modtagerkategori til næste gang, og det bliver nemmere at vælge/fravælge alle kategorier på én gang.
Migrering til ny og forbedret teknologi i produktionsmiljøet.
Den 15. maj blev EDI Portalen opdateret til version 15.0.0. Den nye version indeholder:
Statistik: Ny funktion som gør det muligt for brugeradministratoren at dykke ned i klinikkens statistik og få et større indblik i, hvad/hvem de kommunikerer med i sundhedsvæsnet. For henvisningsklinikker er det fx interessant at få et overblik over, hvem de modtager henvisninger fra.
Derudover bliver det muligt at gemme som kladde, når en meddelelse besvares.
Mindre fejlrettelser:
- Manglende validering ved oprettelse af en skabelon
- Gensendelse af en oprettelsesmail
- Tekstrettelse
Den 17. april blev EDI Portalen opdateret til version 14.0.0, der indeholder følgende hovedpunkter:
- Ny menustruktur, som inkluderer specialtilpassede henvisninger, epikriser og afslutningsnotater
- Genvejstaster til nem oprettelse af meddelelser, indbakke, besvar, arkiver og meget mere.
- Genvejsknap i hovedmenu og indbakken til nem oprettelse af favorit meddelelser, besvar m.m.
- Specialløsning til kunde, som gør det muligt at hente faktura fra meddelelser
- Specialløsning til kunde, som gør det muligt at hente henvisninger via API
- Implementering af IronPDf i stedet for SelectPDF
- Ændring af request limit for session
- Tilpasninger i funktionen Bemærkninger
- Tekstrettelse i DIS07
- Logning af Notifikationer
- Forbedret visning af virksomhedsinfo i Stamoplysninger
- Forbedret brugergrænseflade
- Nyt ikon i e-mail adviseringer
- Forbedret visning af tekst i nyhedsopslag
- Forbedret visning af modtagere ved oprettelse af Digital formular/§166
- Advisering om sletning af deaktiveret bruger samt advisering pr. mail
- Nyt link til fjernsupport
- Mindre fejlrettelse ifm. besvarelse af henvisning med epikrise
- Rettelse i visning af modtagere ifm. gem som liste
- Rettelse i validering af tekstlængde i et bookingsvar
- Rettelse ifm. indsætning af cpr.nr. i en mit.dk besked
- Mindre rettelse ifm. afsendelse af to-faktor mail ved dobbeltklik på knap
- Rettelse ifm. åbning af kladde
- Rettelse ifm. gem dynamisk henvisning som kladde
Den 1. februar 2024 blev EDI Portalen opdateret. Den nye version indeholder følgende:
- Adm. korrespondance
- Speciallægeepikrise
- Ny version af Bookingsvar
- Mulighed for at se historik over handlinger på en specifik meddelelse samt download heraf
- Mulighed for at sende digital post til borgere via e-Boks og sikre overholdelse af GDPR
- Forbedret visning af Stamoplysninger
- Forbedret validering af faktureringsoplysninger i forsikringssager
- Diverse fejlrettelse (uddybes)
- Logning i kladder og bemærkninger
Den 3.-4. februar 2024 foregik en flytning af VPN og router administration fra EG til Nasure.
Den 5. december kl. 20.00 blev EDI Portalen opdateret – og den nye version indeholder følgende nye og forbedrede funktioner:
• Det er nu muligt for brugerne at gemme udskrivningsepikriser, ambulantepikriser, afslutningsnotater for kommunale forebyggelsestilbud eller akutfunktioner.
• Hen- og tilbagevisning til klinisk tandtekniker er blevet forbedret med et nyt tanddiagram.
• Forbedret brugergrænseflade ift. funktionen Bemærkninger, der bl.a. gør det lettere for brugerne at se angivet farve og tekst, og giver dem mulighed for at fastgøre/fremhæve en specifik bemærkning frem for en anden.
• Implementering af e-Boks, der gør det muligt for brugerne at kommunikere sikkert med borgere/patienter – og samtidigt overholde GDPR. Udsættes.
• Tilføjelse af arkiv i Forsikringssager
• Forbedret opdateringsproces for brugerne, således at det er muligt at fortsætte sit arbejde på EDI Portalen, selvom der foretages en opdatering.
• Forbedret arbejdsproces når flere brugere anvender samme browser til at logge på EDI Portalen.
• Rettelse ifm. angivelse af størrelse i tanddiagrammet i hen- og tilbagevisning til kliniske tandtekniker.
• Generelle forbedringer
Mandag den 9. oktober 2023 kl. 20.00 blev EDI Portalen opdateret. Den nye versioner indeholder følgende forbedringer:
- Gem som kladde i speciallægehenvisning
- Forsikringssager: Forbedring af flow – fremhævning af knap til besvarelse m.m.
Mindre fejlrettelser:
Ekstra menupunkt ”Bemærkninger” fjernet i Handlinger i fx Indbakken.
Rettelse ifm. indlæsning af subusere, når der ikke er oprettet nogen.
Tjek af aktiveringsdato (til/fra) på subuser ved login.
Rettelse ifm. valg af ”Marker som ulæst/læst” funktion i Handlinger.
Håndtering af apostrof i kliniknavn.
Den 15. august bliver EDI Portalen opdateret med følgende:
- Kladde: Vi har tilføjet yderligere meddelelsestyper til funktionen, og det bliver muligt at gemme en journalforsendelse eller en af den interne henvisningstyper som kladde.
- Webservice: Vi har opdateret webservicen, så hentning af sager som PDF stemmer overens med design og indhold på EDI Portalen.
- Modtagerinformation: Modtagergruppen ”Tandplejere” er blevet ændret til ”Tandplejeklinik” / Favoritter vises øverst i listen / 2 nye modtagergrupper: apoteker og kiropraktorer.
- Forside og fejlside: Nyt billede.
- Bemærkninger: Funktionen er blevet forbedret med nyt design og ikon, så det bliver muligt at redigere, slette og oprette flere bemærkninger på en meddelelse. Desuden bliver det muligt at sætte en bemærkning på en forsikringssag eller digital post/mit.dk besked.
- Indstillinger: Mulighed for at kunne fravælge e-mail advisering for Digital post.
- Brugerlog: Sletning af data ældre end 6 mdr.
- Forside: Nu med plads til 6 nyhedsopslag.
- Forsikringssager: Udfyldelse af CVR og e-mail.
Den 20. juni blev EDI Portalen opdateret med følgende:
- Udskiftning af OCES 3 certifikater
- XRPT05: Rettelse i visning af resistensskema
- Intern henvisning: Angivelse af tid for bookning
- Kladde: Rettelse ift. angivelse af svarfrist
- Indbakke: Rettelse ift. videresend flere forsendelser
- Subuser: Ændring ift. registrering af cpr-nummer
- Brugeradministration: Rettelse af vilkår
- Journalforsendelse: Mulighed for at vedhæfte bilag på op til 1 GB
Den 10. juni var EDI Portalen ikke tilgængelig pga. opdatering. Det var derfor ikke muligt at logge på eller tilgå funktionaliteterne.
Opdateringen indeholder i hovedtræk nedenstående:
- Optimering af forskellige flows på EDI Portalen
- Forbedringer i brugergrænseflade og nye ikoner
- Tilknytning af roller og rettigheder til brugere, der gør det muligt at tilpasse brugergrænseflade og funktionalitet til den enkelte brugers behov.
- Fakturering af Forsikringssager – ændring af begrænsning for angivelse af kreditornummer
- Loginoplysninger – flere specialtegn tillades i password
- Indbakke og Sendt post – mulighed for at gemme flere meddelelser inkl. Vedhæftede bilag på én gang
- Pårørende – validering af cpr-nummer
- Skabeloner – rettelse af uhensigtsmæssig fjernelse af sidste bogstav
- Interne logforbedringer
- Stamoplysninger – rettelse ift. arkivering
- Besvar og videresend og arkiver oprindelig meddelelse
- Brugerlog – tidsangivelse
- Opdatering af Iron Software
- Sendt post – rettelse af gem som liste
- Indbakke – tilføjelse af afsender som søgekriterie
- Flytning af e-Boks
- CFS – flere devices strategi
Denne version indeholder en række generelle rettelser og forbedringer af EDI Portalen, bl.a.:
- Oprettelse af nye kunder og brugere: Nye kunder oprettes ved at udfylde og indsende oprettelsesformular på nasure.dk. Brugere/subusers oprettes af kundens brugeradministrator på ediportalen.dk. Som noget nyt modtager begge type brugere automatisk en mail med et link til registrering af password. Linket er aktivt i 24 timer.
- Ny funktion – Kladde: Det bliver nu muligt som bruger af EDI Portalen at gemme en kladde af en meddelelse, der endnu ikke er færdiggjort. Kladderne er tilgængelige for alle brugere på klinikken og fremgår under et nyt punkt i navigationsmenuen. Det gør det nemmere at samarbejde på tværs omkring indsamling af relevant information til fx en henvisning. Kladden låses automatisk, når en anden bruger åbner den for at sikre, at alle ændringer gemmes korrekt. Den nye funktion er i første omgang implementeret i korrespondancen, og bliver med tiden bredt ud til de andre meddelelsestyper.
- Ny funktion i Indbakken: Nu kan du som bruger vælge kun at få vist ulæste meddelelser i Indbakken ved at sætte flueben i ”Vis ulæste” i højre hjørne.
- Hastighedsforbedringer: Omskrivning til Dabber
- Anydesk: Nyt link til Anydesk på forsiden af og under punktet Support.
- Brugerlog: Udvidelse af brugerloggen og dermed registrering af yderligere handlinger foretaget på EDI Portalen eller via webservice.
- Login: Implementering af kriterier for password på EDI Portalen (minimum 14 karakterer, kombination af store og små bogstaver samt tal) – de nye kriterier slår igennem ved ændring af password og påvirker ikke nuværende password.
- Login: Ved tre fejlede loginforsøg låses brugeren i 30 min.
- Stamoplysninger: Ved ændring af password under Stamoplysninger gør vi opmærksom på, at det også skal registreres i journalsystemet, hvis EDI Portalen tilgås på denne måde.
- Stamoplysninger: Modulus 11 validering af CPR-nummer
- Stamoplysninger: Bekræftelse ved ændring af dataopbevaringsaftale
- Forsikringssager: Validering af OCR-linjenummer i Forsikringssager, så det ved fakturering ikke er muligt at indtaste en, der fx er for kort.
- Notifikationer: Viser notifikationer for seneste 30 dage.
- Diverse tekstrettelser
Denne version indeholder en række generelle rettelser og forbedringer af EDI Portalen, bl.a.:
- Rettelser og forbedringer relateret til REF06 Speciallægehenvisning, RPT01 Kliniskkemisvar, XRPT05 Mikrobiologisvar og RPT04 Patologisvar. Alle fire meddelelsestyper blev godkendt af MedCom før nytår.
- Mulighed for at se information om patientens egen læge/lægehus i listen over modtageren, når man som bruger opretter en ny meddelelse på EDI Portalen.
- Menupunktet og siden Support er nu inddelt i underpunkter for at skabe et bedre overblik over indholdet og gøre det lettere at finde vores fjernsupportklient.
- I forbindelse med implementering af individuelle logins til alle brugere begrænses administratorbrugerens muligheder for at anvende andre funktioner på EDI Portalen. Administratorbrugeren skal primært bruges til at oprette og vedligeholde brugere på portalen. Første gang administratorbrugeren logger på EDI Portalen, skal denne acceptere det ansvar, der følger med rollen. Denne ændring har kun betydning for de brugere, som enten logger manuelt på EDI Portalen eller anvender parameterkald i deres integration og har deres kunder sat op med Administratorbruger og brugere.
- Forbedringer i flow for oprettelse af administratorbruger og brugere på EDI Portalen.
- Brugerlog kan tilgås via menupunkt på EDI Portalen, og viser handlinger udført på EDI Portalen af den enkelte bruger. Hos Nasure vil vi gerne sætte fokus på informationssikkerhed og privatlivsbeskyttelse. Fremadrettet logges relevante handlinger udført på EDI Portalen for at gøre det lettere at undersøge evt. tilfælde af databrud.
- Aftalevilkår kan tilgås via menupunktet Indstillinger og viser Databehandleraftale samt Aftalevilkår.
- Interne logforbedringer, som gør det lettere for udviklerne at få registreret og undersøgt fejl.
- Sikkerhedsforbedringer i forlængelse af penetrationstest.
- Generelle forbedringer såsom tekstrettelser og nye baggrundsbilleder.
Oplever du driftsforstyrrelser?
Send os en mail, ring eller udfyld formularen 👉
50 50 60 40
mail@nasure.dk
Mandag til fredag, 09.00-14.00